Felizia

Namn: Felizia
Född: 2003
Ras: New Forest
Höjd: D-ponny
Kön: Sto

Felizia kom till ridskolan i början av 2011.
Vi hade sålt salami för drygt 50.000, så det var Felizia vi köpte för pengarna.
 
I början tänkte jag inte så mycket på henne. Hade aldrig ridit henne, och det var väl inget mer med det.
Inte för en någon månad innan hon skulle flytta (det visste vi inte då) så fick jag rida henne för första gången.
Jag tänkte "Hon är till salu och kommer säkert säljas när som helst, om jag börjar rida henne så kommer jag bara bli fast."
Men en tisdag stod mitt namn där vid Felizia så jag red henne, och blev fast.
Det gick inte speciellt bra första gången, men sen fick jag fortsätta rida henne & vi gjorde framsteg.
Jag tyckte hon var jättekul att rida och jag tänkte inte mer på att hon faktiskt var till salu.
Den 3/3 var det klubbdressyr på ridskolan och jag anmälde mig, med Felizia.
Jag fick fortsätta rida henne på tisdagslektionerna, och sista gången var den allra bästa gången för oss.
Det gick superbra och jag var så himla glad och nöjd efteråt!
På fredagen fick jag veta av mamma som hade pratat med Theresa, Felizia skulle flytta.
Jag blev jätteledsen, men samtidigt glad för hennes skull eftersom hon inte trivdes.
Omänmälde mig då till tävlingen med Svinto.
 
Dagen efter var det miniblåbärshoppning på ridskolan, och jag anmälde mig på 60 cm med Felizia.
Ville verkligen rida henne en sista gång, eftersom hon skulle flytta redan på måndagen.
Det gick superbra och hon var jätteduktig.
En sista ritt värd att minnas.
 
När hon hade flyttat vart det tomt.
Även om det är kul att rida, så längtade jag inte lika mycket till tisdagslektionerna.
Längtade inte lika mycket efter att få rida.
Hon var den härligaste hästen jag har suttit på, och ja, till och med härligare är Svinto.
Saknar henne fortfarande mycket, men jag tror och hoppas att hon har det bra i Umeå.
 
/Jessica
 

 

 
Trackback
RSS 2.0