2 ridpass - Geist

Igår och idag så har jag ridit Geist & han var superduktig!
-
Igår så jobbade jag mycket med övergångar och svängar för att få honom mjuk, och det vart han verkligen!
Red galopp på långsidorna. När man fattar galoppen så blir han väldigt envis och börjar sparka bakut, lägger öronen bakåt osv.
Så gjorde lite fattningar och försökte få honom att acceptera att nu är det galopp, punkt.
Vart bättre mot slutet, men han var fortfarande lite tjurig.

Idag så hade jag lite bommar framme.
Han kändes fortfarande mjuk från gårdagens pass, så det var skönt.
Jobbade mycket på en galoppvolt med bommar på 4 ställen (vid varje "kvart").
Han var jätteduktig!
Hoppade även ett hinder på 50 cm (?) några gånger, funkade rätt så bra.
Försökte få en jämn och lugn galopp på volten.
Fick hålla in honom men samtidigt driva på, det gick bättre i höger varv eftersom han har lite lättare för höger galopp.
Men i helhet så är jag jättenöjd, bästa ridpassen för oss hittills.

Bilder från igår:









Bilder från idag:







/Jessica




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0