Blåbärshoppning 1/9

 Skrev nyss ett långt inlägg om dagen som sedan försvann när jag skulle publicera det. Lat som jag är så orkar jag inte skriva om det, men ni får en lite kortare sammanfattning av dagen.
 
Skulle hoppa Albin på 70 cm. Framhoppningen kändes bra, han var pigg och hoppade fint! Inne på banan blev det lite extrasteg här och där, men vi tog oss runt, felfritt också :)
Med mig därifrån fick jag en lila/vit rosett.
 
Var tänkt att hoppa Svinto på 80 cm. Han hade gått 2 rundor innan, men kändes som 5. 
Han var HUR trött som helst, tjejen innan hade kört riktigt hårt med honom, hoppat framhoppningshindrerna säkert 10 gånger och galopp, galopp på uppvärmningen. Förstod inte ALLS hur hon tänkte när hon gjorde så. När han till och med vägrade med mig på framhoppningshindrerna bestämda jag mig för att stryka oss i klassen.
Bara för hans bästa.
Jag LOVAR han skulle inte kunna ta sig runt den där 9 hindersbanan utan stopp.
Han fick sig sedan en ordentlig avskrittning, mat och vatten av MIG. Andra tjejen åkte hem, med min rosett

Hon kom inte runt felfritt och tar därför MIN rosett, vad är detta?! Fick iallafall en ny, vill ha med mig någonting som Albin och jag gjort tillsammans.
Blev besviken efteråt. Jag kan inte hoppa pågrund av en annan tjej kört slut på ponnyn. Visst, det var bara en blåbärshoppning, men ÄNDÅ.
 
Till hälften åsiktsinlägg, men måste bara få skriva av mig lite.
 
Jag har iallafall haft en bra och rolig dag, även om det kanske inte låter som det :)
Bilder och kanske film kommer självklart!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen Lindow

Otroligt dålig stil av henne.. :s

Svar: Ja, det tycker jag också :/
Jessica Moberg

2012-09-01 @ 20:49:01
URL: http://ryttarenellen.blogg.se
Postat av: Thilda - Tanneryttarna

sånt där är så dumt och tråkigt..

Du föresten! Har du börjat på prolympia? Var inte säker på om det var du! :D

Svar: ja.. :(
Ja, eller jag gick där i femman också! Du höll i någon station igår va? ;)
Jessica Moberg

2012-09-03 @ 16:33:34
URL: http://tanneryttarna.blogg.se
Postat av: Thilda - Tanneryttarna

sv: Okej, vad kul för jag tyckte att jag kände igen dig! Jag hade tennisbollstafetten ;) Vi får hälsa nästa gång vi ses! :D

Svar: Aha, den man snurrade runt med stången och skulle kasta bollar i en hink? ;) Ja det får vi göra :D
Jessica Moberg

2012-09-04 @ 22:15:47
URL: http://tanneryttarna.blogg.se
Postat av: Thilda - Tanneryttarna

Nej inte den! Man skulle ha en tennisboll under hakan och springa en bana! :P

Svar: Jaha! ;)
Jessica Moberg

2012-09-13 @ 20:43:18
URL: http://tanneryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0