Ridlektion på köttbullen

Idag fick jag rida lilla - & på vissa ställen stora - Kapten.
Han var helt galen!

Det var markarbete, och vi hoppade sockerbitar.
Vi skulle först galoppera hela långsidan och där hoppade vi 3 sockerbitar.
Kapten ville inte det jag ville, så han rusade iväg med en himla fart.
Fick lägga massa volter tills jag fick honom att lyssna.
I början tyckte jag inte det gick speciellt bra, men sen mot slutet så började han faktiskt lyssna bättre.
Vi la in en volt i mitten av långsidan också & det behövdes, iallafall för oss.

Men det var ändå kul och få rida honom, inte gjort det på jätte länge :)

/Jessica
Och som ni ser så var vi röd idag.

Kommentarer
Postat av: Bunny

Åh, jag hatar när hästen rusar iväg för mig.. Jag känner att jag inte har någon kontroll alls! Hehe.

2012-03-27 @ 21:39:56
URL: http://bunnys.blogg.se/
Postat av: Vera

Ska du matcha nästa vecka också ? I så fall, vilken färg. Det är kul det här med matchning. (:

hehe

2012-03-27 @ 23:12:42
URL: http://jagponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0