Ridlektion 8/5 - Magic

Idag fick jag rida Magic.
Vi red som förra gången ute i paddocken med fint väder!
När jag hade gjort iordning honom och kollat lite på gruppen innan så skulle jag gå in i stallet igen och ta ut honom, men när jag kommer in så står Max & Avalon och bråkar (boxarna bredvid där Magic stod).
Stackars Magic blev rädd och började stegra och gnägga, rev ner täcken & hej o hå.
Kom och lugnade ner honom och sa till bråkhästarna att sluta.
Han blev lugnare då, men hästarna bredvid stod fortfarande och småbråkade lite.
Men det gick bra iallfall.

Till lektionen då.
I början var han spänd, började galoppera på stället när vi skulle trava, men blev bättre efter några varv.
Idag var tanken att vi skulle träna på sitsen.
Vi la upp stigbyglarna, men märkte efter något varv att det inte funkade speciellt bra för mig.
Jag skumpade runt och satt bara ännu sämre.
Eftersom Magic är lite vinglig och kan bli osäker på vissa saker, så kändes det inge bra att jag skulle sitta där och nästan ramla av.
Så jag drog ner stigbyglarna igen och körde med dom resten av lektionen.
Förutom sitsen så jobbade vi med öppnor och slutor.
Tyckte vi fick till det ganska bra.
När han gör t.ex. öppna, då gör han verkligen det. Man känner att han verkligen jobbar.
-
Men lektionen gick bra, jag är nöjd!















/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0