Ridlektion 15/11 - Filip

Igår fick jag till min förvåning hoppa storhäst - Filip! Första halvtimman hade vi lite teori om olika hindertyper, om sitsen och hur den påverkar hästen när man hoppar. Vi byggde sedan fram ett räcke, en oxer och en trippelbarr. Även lite sockerbitshinder på böjt spår.
När vi kom igång och började hoppa hoppade vi varje hinder ungefär två gånger var. Först på ca 60-70cm sedan på kanske 80-90. Det gick bra tyckte jag! Man känner att hästarna hoppar bättre på trippelbarr än på räcke.
På slutet hoppade vi även lite studs. Båda med stigbyglar, utan stigbyglar och sist skulle vi släppa tyglarna, som i måndags. Kändes bäst när vi släppte tyglarna så hästarna fick jobba på själva.
 
Jag har inte hoppat mycket storhäst på ridskolan, och det var verkligen mycket häst att jobba med.
Hade två fotografer med mig, så bilder kan jag lova!
 
Smakprov.. Ni vill ha mer va?
 

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hej :) var med i min tävling om två jätte fina smycken :)

Mvh nathalie

2012-11-16 @ 18:30:55
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0