Ridlektion 2/11 - Romanowa

Idag fick jag rida Romanowa, en storhäst som jag suttit på en gång tidigare. Dock var det väldigt länge sedan, så jag kommer inte alls ihåg hur hon är att rida.
Hade förväntat mig henne som väldigt seg och stel. I början var hon dock väldigt pigg och fin, sedan när vi började skutta över lite hinder segade hon ihop till en hösäck. Fick verkligen driva driva driva! På slutet gjorde vi en bana med små hinder på kanske 50-70cm och skänkelvikning. Det gick helt okej, sista rundan funkade hyfsat bra då hon blev en aning piggare.
 
Ingen häst jag frivilligt sätter mig på igen, men det är alltid nyttig att prova lite andra hästar ibland! :)
 
 
Dålig mobilbild från idag.


Innan lektionen så red jag Geist nere på ängen i kanske 45 minuter. Jobbade med skänkelvikningar, volter, tempoväxlingar osv. Han var jätteduktig!
 

Kommentarer
Postat av: Elsa - En del utav Bakvalvet

Var rider du någonstans? Är det en ridskola? :)

Svar: Jag rider på Ås ridskola! :)
Jessica Moberg

2012-11-06 @ 12:16:44
URL: http://bakvalvet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0