Ridlektion 6/11 - Albin

Fick rida Albin idag. Bra det eftersom jag hoppar honom på lördag, och vi hade hoppning idag.
Vi hoppade bana med lite titthinder. Regnbåge, växter, vattenmatta, plank och lite sånt. När vi först hoppade fram så var han som en galning, ville bara rusa in i hindret och hoppa mer och mer. Sedan när vi skulle hoppa bana la han bara av. Det var lite som lektionen igår att han mest studsade och inte tog i riktigt i galoppen. Vissa gånger vägrade han, sprang åt sidan och en gång hamnade jag även framme på halsen, oups.. Dom hinder han inte gjorde något av det där tvekade han mycket och hoppade extrasprång så hoppet blev kort och högt. 
 
Jag är inte alls nöjd med lektionen, och inte blir det bättre av att jag ska hoppa honom på lördag heller. Dock är banan på 60cm då (inte 70cm, som jag har trott) och idag låg den på ca 80cm.
 
Bilder kommer om ett tag, jag skulle gissa på att det blev fler failbilder än normala..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0