Klubbmästerskap 20/10

 Åh, idag var ponnyn världsbäst!
Ska ta en kort sammanfattning av dagen, då jag inte har sådan större lust att sitta i timmar och skriva.
 
I framridningen till LC:1 kändes han väldigt fin! Lyssnade bra på halter, övergångar osv. Lite problem med fattningen av höger galopp då han sprang in i den, men annars funkade allt bra. 
På banan blev han betydligt mer spänd. Innan startsignalen trippade han mot väggen, och ville bara springa iväg. Han vart lite så i programmet också, men det gick ändå helt okej.
Efteråt håller jag på att ta av honom grejerna när jag plötsligt hör att jag ligger 2a! På med allt igen och förbereda för prisutdelning. Väldigt spännande sedan när det endast var ett ekipage kvar, men dom hamnade på en första plats så jag blev placerad 3a i den klassen. Riktigt roligt! Min första tävling med Albin och vi blir trea, grymma ponny!
 
Framridningen till LB:1, där kändes han ungefär likadan som i förra uppvärmningen, och likadan när vi kom in på banan innan startsignalen. Vi klarade dock programmet enligt mig bättre än LC:1 och jag var mer än nöjd när jag gick ut från banan som 5:e placerad (0,36% till och jag skulle legat 4a..)!
3 stycken blev placerade i klassen, så det blev ingen rosett för mig där, men det hade jag inte heller förväntat mig då det var många duktiga ryttare med i klassen. När alla ridit klart låg jag fortfarande på 5e plats. Blev iallafall placerad först av ridskoleponnysarna :)
 
 
 
Bilder ska ni självklart få se! Dom kommer inom några dagar.
 

Kommentarer
Postat av: Alma

Vad roligt! :)

Svar: ja! :D
Jessica Moberg

2012-10-22 @ 08:52:03
URL: http://barbacka.blogg.se
Postat av: camilla

Grattis till en tredje plats

Svar: Tack så mycket
Jessica Moberg

2012-10-23 @ 10:01:05
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: johanna fält

Grattis!
Fotade dig lite i LB.n, inte mycket då jag har ett mini minneskort på min kamera...;p, men om du vill ha dom så kan du ju ge mig din mejl så skickar jag dom! :))

Svar: Tack! :D Ja jätte gärna, mejla dom till [email protected] :)
Jessica Moberg

2012-10-25 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0