Geist & Ridlektion 11/9

Hann inte blogga om igår när jag red Geist, men det får bli nu istället.
 
I början kändes han som vanligt, lite stel och så, sen när jag började jobba med övningen vart han såå fin! Körde mycket övergångar och tempoväxlingar, vilket gjorde honom mjuk och aktiv för skänkeln. Har nästan aldrig gått så bra som det gjorde. Det är vid sådana här tillfällen man märker att det inte alltid ska gå så bra, för då blir man aldrig sådär extra glad när det går jättebra.

Passar också att skriva om ridlektionen idag.
Stod inte uppskriven eftersom Sandra inte visste om jag skulle ta med Geist eller inte, men jag frågade om jag kunde ta Albin och det gick bra :)
Hoppa skulle vi göra, in och ut från paddocken. Har aldrig gjort det förut, men det var jättekul!
Albin blev lite sådär extra taggad då också som jag gillar. Vi körde även en bana på slutet med hinder på 75 cm, gick super! Så himla nöjd med honom :')
 
Bilder kommer, tror nog dom blev riktigt bra!
 
arkivbild
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0